Nieuws

GOTO LEER DE KUNST VAN HET PROGRAMMEREN


Laatst bijgewerkt op: 29 mei 2017 17:04.

GoTo is een tekenrobot voor kinderen van 6 tot 99 jaar om zelf interactieve kunst te creëren. Aan de GoTo-arm kan tekengereedschap -zoals potloden, stiften en kwasten- worden bevestigd.

GOTO
LEER DE KUNST VAN HET PROGRAMMEREN

GoTo is een tekenrobot voor kinderen van 6 tot 99 jaar om zelf interactieve kunst te creëren. Aan de GoTo-arm kan tekengereedschap -zoals potloden, stiften en kwasten- worden bevestigd. Met een laptop kun je GoTo eenvoudig programmeren. Zo kunnen kinderen hun eigen interactieve kunst creëren en leren ze tegelijkertijd spelenderwijs programmeren. Dit is niet alleen leuk, maar het maakt ze ook wegwijs in de kunst van het programmeren en het bereidt ze voor op de (digitale) wereld van morgen.

HOE HAAL IK HET BESTE UIT GOTO IN MIJN KLAS?

GoTo is eenvoudig te gebruiken in de klas. Kinderen kunnen GoTo aansluiten aan een computer of laptop en met hun favoriete programmeertaal (Bijvoorbeeld Scratch of Arduino) aan de slag. Daarnaast worden er momenteel lessen en activiteiten ontwikkeld om de leerkracht te ondersteunen met lesvoorbereidingen.



GoTo is ook onderdeel van De Creatieve Code. De Creatieve Code is een leerlijn creatief programmeren voor PO en VO. De leerlijn heeft een basis van vier levels. Met hun docent leren kinderen de basisbeginselen van het programmeren. Elk level heeft een thema en werkt toe naar een kunstwerk als eindresultaat. Ze ervaren zo dat code een middel is om zelf iets te creëren.

Accrete biedt uitgebreide informatie
op het gebied van media & ICT!